Pagina wordt geladen ...

Leontien

In deze column wil ik het graag hebben over reclame op tv. De afgelopen tien jaar hebben we op het gebied van tv-reclame weinig voorbij zien komen vanuit de rijwielbranche. De grote merken als Gazelle en Batavus hebben zo af en toe wel eens een reclame, maar erg frequent zijn die reclames niet en ze blijven ook niet echt hangen. Giant kan ik me ook niet echt voor de geest halen, maar zij zijn dan wel weer prominent in beeld met hun wielerploeg. Ook Koga en Sparta zullen wel hun commercials hebben gehad, maar ik kan ze me niet meer herinneren. In dat licht bezien is het best bijzonder dat we inmiddels worden platgegooid met de commercials van Fietsenwinkel.nl en Stella Fietsen. Fietsenwinkel begon daarmee in 2014, toen ze tot vervelens toe op tv waren. Zelfs op de dure reclamemomenten (denk aan de rust van een wedstrijd van het Nederlands elftal op het WK in Brazilië) kwam Fietsenwinkel.nl voorbij zetten. Ik denk dat het een strategie is geweest die ze in eerste instantie weinig heeft gebracht, maar die nu wel degelijk zijn vruchten heeft afgeworpen. Ze zijn niet meer weg te denken uit de Nederlandse fietsenbranche, of je het nu leuk vindt of niet. 

De glimlach van Anita 

Dan Stella Fietsen. Ook zij zijn tegenwoordig niet van de buis af te slaan. Welk programma wordt er niet ‘mede mogelijk gemaakt’ door Stella? Ook de commercials waar Anita Witzier achterop de fiets bij haar man met een grote glimlach haar Stella fiets de hemel in prijst, kent iedereen volgens mij wel. Dat brengt me op het punt waarom ik deze column over commercials wil schrijven: Leontien

 

Leontien Zijlaard-Van Moorsel was begin van deze eeuw het uithangbord van Koga, de fiets waarop ze successen had beleefd en gouden medailles had gewonnen. Leontien. Er werd zelfs een speciale Leontien-fiets uitgebracht door Koga. In 2009 werd Leontien ineens het boegbeeld van Montego fietsen, het merk dat zo ongeveer recht tegenover Koga staat. Het principe Porsche-Lada of BijenkorfAction… U begrijpt het vast wel, niet echt geloofwaardig van Leontien. 

Niets zo veranderlijk…

Net voor de vakantie zat ik TV te kijken en ja hoor, daar was ze weer: Leontien. Dit keer was ze helemaal overtuigd van de Stella fiets, de fiets waar ze zich helemaal gelukkig mee voelde. Niks zo veranderlijk als Leontien. Ik denk dat Leontien, ondanks het verlies van haar geloofwaardigheid, prima zaken heeft gedaan. Ik heb ook zeker niets tegen Leontien, want deze vrouw verdient alle respect met haar mooie carrière in de sport, maar ook in de maatschappij. Ik vind het gewoon jammer dat Stella, na de briljant gekozen Anita Witzier (past wat mij betreft helemaal in het plaatje), met dit teleurstellende vervolg komt. Uiteindelijk denk ik dat het fenomeen tvreclame zijn langste tijd wel heeft gehad. Het bereiken van je doelgroep is met social media veel makkelijker geworden. Ook voor u als ondernemer biedt dit medium u vele kansen. Maak er gebruik van! 

Mark van der Starren - Eyecatchers

Volg ons ook op facebook, twitter, instagram en youtube

facebook twitter youtube instagram

Present Eyecatchers | sitemap | contact | privacy
zoekmachine optimalisatie dotsolutions