Pagina wordt geladen ...

Onhaalbare acties en leveringsproblemen

Stel ik zou u als ondernemer het volgende aanbod doen: Ik noem het een basis etaleercontract. Als u zo’n contract afneemt geef ik bij vier afspraken een korting van 50% op het totaalbedrag. Daarnaast nemen we bij elke afspraak een slagroomtaart mee voor bij de koffie en voor de lunch onbeperkt saucijzenbroodjes. U profiteert dus alleen maar als u vier afspraken neemt. Wauw, das een beste aanbieding, zal mening ondernemer nu denken. Of denkt u, dit kan toch helemaal niet? Dat klopt, mijn verhaal is ook nog niet af! De slagroom die onze taartenleverancier wil gebruiken is niet meer leverbaar, waardoor ik geen slagroomtaart mee kan nemen. Ook het bladerdeeg kan de bakker niet geleverd krijgen wegens problemen met de fabriek in China.

present mark van der starren

Ik ben niet goed genoeg geïnformeerd, maar vraag me eigenlijk wel af wat de gevolgen zijn voor de ondernemers die deze basis- of kerncollectie hebben opgenomen.

Helaas, deze extra’s komen dus te vervallen. Gelukkig blijft de korting van 50% staan, bij vier afspraken. Maar dan komt de volgende tegenvaller. Wegens personeelsgebrek kan ik uiterlijk 3 afspraken per ondernemer aanbieden. Dit houdt in dat er geen 50% korting gegeven kan worden. Het spijt me om u dit mee te delen, maar de actie blijft staan, alleen kan ik niet voldoen aan de regels. U als ondernemer, heeft er dus helemaal niks aan. Klink dit herkenbaar? Ik help u een stukje verder op weg. Een tijd geleden kwamen de fabrikanten met het briljante idee om kerncollecties in te voeren! Collecties met fietsen die uit voorraad leverbaar waren en altijd besteld konden worden. Een mooie selectie fietsen, waarmee je de marge op je fietsen ook nog eens aanzienlijk kon verbeteren. Nu blijkt dat dit toch niet helemaal gaat lukken. Niet alle fietsen zijn, vaak buiten de schuld om van de fabrikant om, leverbaar. De fabrikant valt dus niets te verwijten, ook al heeft deze wel de toezegging gedaan. Ik ben niet goed genoeg geïnformeerd, maar vraag me eigenlijk wel af wat de gevolgen zijn voor de ondernemers die deze basis- of kerncollectie hebben opgenomen.

Houden ze hun marges wel? Worden de niet leverbare fietsen vervangen door wel leverbare fietsen ? Nogmaals, het idee van het lanceren van de kerncollecties klinkt beste prima, maar werkt het ook in de praktijk? Zijn er te vroeg beloften gedaan? Hoe gaat dit opgelost worden? Weten de dealers wat de gevolgen zijn? Haal je je aantallen wel, nu er levering moeilijk is. Het leverprobleem is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Vervelend, maar daar valt wel mee om te gaan. Nu leek het opgelost te zijn door een selectie fietsen altijd leverbaar te maken en nu blijkt dat ook dat weer niet gaat lukken. Welk meesterbrein gaat dit jaarlijks terugkerend probleem nu eens oplossen? Is er al een oplossing of heeft een lezer misschien de oplossing? Ik hoor het graag! Ik trek bij deze in ieder geval mijn aanbod weer in! Stel dat ik er wel ooit aan kan voldoen, dan kan ik de zaak wel opdoeken en dat risico neem ik maar niet!

Volg ons ook op facebook, twitter, instagram en youtube

facebook twitter youtube instagram

Present Eyecatchers | sitemap | contact | privacy
webapplicatie dotsolutions