Pagina wordt geladen ...

Proost!

Vanaf mijn strandstoel schrijf ik deze column. Hier in Italië, waar de temperatuur is opgelopen tot ver boven de 30 graden, een column schrijven over wat er loos is in de branche. Ik voorzie het einde van mijn vakantiepret als ik het ga hebben over het slechte voorjaar en de veelal niet bijzonder positieve geluiden die ik hoor over de eerste helft van het jaar. Dat gaan we dus niet doen, nee ik ga het hebben over de leukste dingen van het afgelopen half jaar!  

Buiten de lijntjes

Zoals elders in dit blad te lezen is, was mijn persoonlijke zakelijke hoogtepunt het realiseren van de fietsenwinkel van Eric Jansen in Barneveld. Ik ken Eric al wat jaartjes en wist dat hij ooit deze uitdaging aan wou gaan. Dat hij ons daarbij zou inschakelen, was ook wel een beetje mijn hoop. Ondanks dat Eric woonachtig is in een vrij conservatieve gemeenschap, wist ik dat hij iemand is die buiten de lijntjes durft te denken. Dat bleek al enkele jaren geleden, toen hij gelijk in actie kwam toen hij vernam dat een collega in dezelfde plaats wou stoppen en hij dacht: wie kan er beter mijn concurrent zijn dan ikzelf?

 

 

De eerste gesprekken die plaatsvonden, maakten me nog enthousiaster. En met een ontwerper van VormMartini gingen we aan de slag om een plaatje van een winkel te realiseren die ook nog eens commercieel goed in elkaar stak. Mijn know-how van de  branche en routing in de winkel, gekoppeld aan de gedurfdheid van de ontwerper, of in dit geval ontwerpster van VormMartini. 

Impuls om te knallen

Het eindresultaat is verbluffend en de ondernemer is meer dan blij met zijn nieuwe werkomgeving en heeft succes! Dat brengt me ook bij nog een stuk of zes winkels waar wij dit jaar onze budget-restyling hebben gedaan. Ook winkels die vooruit wilden maar geen gelegenheid hadden grote investeringen te doen, hebben we voorzien van nieuwe werkomgeving. En dat geeft de ondernemer en zijn personeel een nieuwe impuls om te gaan knallen. Al met al ben ik heel blij en tevreden met de ontwikkelingen in de branche. Ondernemers beseffen dat ze mee moeten en willen dat dan ook. Dat maakt mij tot een vrolijke man, drinkend van zijn lekkere biertje, in zijn strandstoel aan de zee in Italië.

Mark van der Starren - Eyecatchers 

Volg ons ook op facebook, twitter, instagram en youtube

facebook twitter youtube instagram

Present Eyecatchers | sitemap | contact | privacy
hoger in Google dotsolutions